مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 10:352023-08-16اقتصادي

پیش بینی تولید 1.1 میلیون تنی شلتوک در گیلان


معاون جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد اراضی شالیزاری استان برداشت محصول برنج را انجام داده اند، گفت: پیش بینی می شود یک میلیون و 100 هزار تن شلتوک تولید کنیم.

- ایسنا/گیلان معاون جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد اراضی شالیزاری استان برداشت محصول برنج را انجام داده اند، گفت: پیش بینی می شود یک میلیون و 100 هزار تن شلتوک تولید کنیم.

سید علی موسوی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه استان گیلان 238 هزار هکتار شالیزار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر 30 درصد این اراضی معادل 70 هزار هکتار برداشت محصول برنج را انجام داده اند.

وی از پیش بینی تولید یک میلیون و 100 هزار تنی شلتوک در پایان فصل برداشت خبر داد و عنوان کرد: با توجه به شرایط جوی، برداشت محصول برنج تا 20 شهریورماه به اتمام می رسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از کشاورزان شالیکار خواست حتما از کمباین های دارای معاینه فنی استفاده کنند و گفت: امسال برای اولین بار معاینه فنی کمباین های ویژه برداشت برنج را آغاز کردیم و حتما کمباین ها باید برگه معاینه فنی داشته باشند.

موسوی همچنین به کشاورزان توصیه کرد از ساعت 9 صبح به بعد که شبنم از بین رفته اقدام به برداشت محصول کنند تا رطوبت کاهش پیدا کند و یادآور شد: قبل از برداشت با شلیکوبی ها هماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 1.1 میلیون تنی شلتوک در گیلان

پیش بینی تولید 1.1 میلیون تنی شلتوک در گیلان